Netočno u podne s Wojciechom Smarzowskim

Samir Ceric Kovacevic-6259
Trenutno najpoznatiiji poljski redatelj Wojciech Smarzowski zainteresirao je sve koji su došli poslušati razgovor o njegovom kontroverznom filmu Kler.

Osim na pitanja koja je postavljala prevoditeljica Đurđica Čilić, Smarzowski je spremno odgovarao i na mnogobrojna pitanja publike. Smarzowski je sam rekao kako je filmom prikazao “malu kapljicu na golemoj stijeni” po njemu licemjerne crkvene institucije. Kao redatelj ne može promijeniti društvo, ali može vrlo glasno pričati o temama koje ga najviše bole, a s obzirom na to da ga je u Poljskoj pogledalo 5 milijuna ljudi, Kler je bio
potreban.

Namjera poljskog redatelja je i da se gledatelji zapitaju jesu li suodgovorni za negativne društvene pojave. Nije odgovorio na pitanje kakve su bile reakcije svećenika koji su pogledali film, ali je naveo kako je za vrijeme njegova snimanja imao konzultante iz svećeničkih redova koji žele očistiti Crkvu od teških slučajeva pedofilije i mafijaškog karaktera vjerske institucije. Čilić je zanimalo je li snimanje filma imalo terapijski učinak na Smarzowskog na što je on uzvratio kako odgovor na to pitanje zna njegov psihijatar, zapravo, i više njih.

“Kler progovora o više smrtnih grijeha, o dvoličnosti, Crkva je protiv homoseksualaca dok je među svećenicima tridesetak posto njih, osuđuju izvanbračne zajednice, a sami imaju žene, zapravo sami pozivaju na mržnju, skrivaju slučajeve pedofilije… To je moja perspektiva, Crkva je
sveta, ali čine ju grešnici”, izjavljuje Smarzowski. Film je fikcija, ali materijal za njega je iz stvarnosti. Svećenici konzultanti mogli su prepoznati stvarne ljude u filmu koji su prošli kroz stravična silovanja. Na snimanje su ga potaknule afere pedofilije koje su izbijale u svijetu te se zapitao kakva je situacija u rodnoj Poljskoj gdje Crkva ima izuzetno jako ulogu.

Smarzowski je komentirao i probleme s kojima se suočio za vrijeme snimanja filma. Morao ga je snimiti u Češkoj jer u Poljskoj nije mogao dobiti dozvolu. Sam se našalio kako je razlog za to bio što se mise u Poljskoj održavaju pet puta dnevno, a u Češkoj jednom tjedno. Prvi mu se put u
redateljskoj karijeri dogodilo da su glumci odbili raditi na filmu, a snimanje je financirano od strane Poljskog filmskog instituta te privatnih izvora, jer na potporu javnih institucija nije mogao računati. S obzirom na tendencioznost filma, projekcije su mu bile zabranjivane u velikom broju
kina, ali na mjesta gdje se prikazivao, publika je hrlila. Ni sam nije siguran koliko mu se sviđa osobina Poljaka da vole sve što je zabranjeno, ali s druge strane, od prodaje ulaznica, zaradio je za novi auto.

Na kraju se osvrnuo i na svoju prošlost kada se bavio fizičkim poslovima kojima bi se ponekad rado vratio da malo odmori mozak koji mu radi i dok je na godišnjem.

Ostavi komentar

Slične vijesti

Oslobođen Oleg Sentsov!

Rusija i Ukrajina danas su obavile dugoočekivanu razmjenu zatvorenika među kojima je i ukrajinski redatelj i aktivist Oleg Sentsov, za čije se oslobođenje Motovun Film

Više »

NAJBOLJI FILMOVI MOTOVUNA U LAUBI

Od 29. kolovoza do 8. rujna program obilježen velikim brojem uvrnutih komedija donosi i osvajače motovunskih nagrada te čak dvije premijere domaćih filmova Nakon zaista

Više »
X